T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / HİSARCIK - Atatürk İlkokulu

Etiket Sonuçları: anasınıfı

Ekm

Anasınıfı öğrencileri 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü faaliyeti olarak kuş evi hazırladılar.

Aile katılımıyla yapılan bu etkinlikte çocukların hayvan sevgisi ve hayvanları koruma gibi duygularını geliştirmek amaçlandı.

Ock

Öğretmenimiz etkinliğini şöyle açıkladı:

Bugün anasınıfımızda Van Gogh´un ünlü eserlerinden ayçiçekleri tablosunu bilgisayardan açarak aynısını resmetmeye çalıştık.

Çocuklar resimlerini en iyi şekilde benzetmeye çalışırken dikkattini toplama, el-göz koordinasyonu, özgüven, deşarj gibi faydalarını gözlemledim ve  etkinliğimiz boyunca da çok eğlendik.

En iyi benzeten öğrencimize resim yapmasını teşvik amacıyla boya hediye ettik. 

Van Gogh bu eserinde henüz açmamış, olgun ve solmak üzere olan farklı ayçiçekleri tek bir vazoda resmettiği için; yaşamın gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık gibi farklı evrelerini sembolize ettiği düşünülür. 

Biz de bu etkinlik sayesinde Van Gogh´un ünlü eserini öğrenmiş olduk.

Ara

Bugün anasınıfımızda "Fil dişi macunu deneyi" yaptık.Mezurumuzun içine 250 ml. Hidrojen Peroksit koyarak içine köpürmede yardımcı duş jeli ve renk vermesi için gıda boyası ilave ettik.Son olarak tepkimeyi hızlandırması için katalizör olarak potasyum iyodür ekleterek.Sabun köpüğü ve  ısınmış oksijen gazı elde ettik.Cocuklarımız köpükle çok eğlendi ve kimyasal bir deney yapmaktan çok mutlu oldular.

Ara

Anasınıfımızda velilerimizin katkılarıyla yerli malı etkinliği yapıldı. Öğrencilerimize yerli malları tanıtıldı ve yerli malı kullanmanın önemi anlatıldı.

Kas

       Bilindiği üzere dart sporunda:

  • -Kısa süre içinde karar verebilmek, 
  • -Bu kararını nasıl uygulayacağını planlamak, 
  • -İsabet ettirememe durumunda yaşanan moral bozukluğu ile başedebilmek,

       gibi yoğun fiziksel, bilişsel ve duygusal beceriler yer alıyor.

Bu yönleriyle dart sporu satranç oyununa da benzetiliyor hatta "Ayakta satranç oynamak" olarak da tarif ediliyor.

Biz de anasınıfı olarak, -normal dart oyunu bu çağdaki çocuklar için tehlikeli olacağından- top ile oynanan dartı tercih ettik.

3 tur boyunca atışlarımızı yaptık ve en fazla puanı toplayan 3 öğrencimize oyun hamuru hediye ettik.

Bu dönemdeki çocuklar için el-göz koordinasyonunun geliştirilmesi çok önemli olduğundan, etkinliklerle çocuklarımızı desteklemeye devam ediyoruz.

 

Kas

Anasınıfı Öğretmenimiz Hatice Taşkın Özen sınıfında uyguladığı bu etkinliği şöyel açıkladı:

- Anasınıfımızda bu hafta DAVRANIŞ PANOSU hazırladık.

·      Öğrencilerimizin olumlu davranışlarını pekiştirmek,

·      Kalıcı öğrenmeyi sağlamak,

·      Öğrenme isteğini harekete geçirmek,

·      Motivasyonlarını artırmak,

için her olumlu davranışlarına 1 adet havuç verilmektedir. Haftanın sonunda en faza havucu hangi öğrencinin tavşanı topladıysa, o çocuk HAFTANIN YILDIZ ÇOCUĞU olmaktadır.

Ödül olarak ise öğrencimizin kendi resimlerinden oluşan afişi,  bir sonraki hafta süreyle, anasınıfımızın giriş panosunda sergilenecektir.

 

Bu şekilde çocuklarımız da sorumluluklarının farkında olup, olumlu davranışlar gösterecektir.